Przejdź do treści

Idealna obsługa hotelowa – jak powinna wyglądać?

Każdy z gości w hotelu oczekuje, że jego pobyt będzie odbywał się w miłej atmosferze oraz czystym i atrakcyjnym pokoju. O samopoczucie odwiedzających zadbać musi personel. Nie dotyczy to jedynie tzw. room service. Obsługa hotelu to też wszyscy pracownicy recepcji, restauracji czy też osoby odpowiadające za organizację i przygotowanie sal konferencyjnych. Jak powinien wyglądać profesjonalny personel hotelowy? Sprawdź, na co zwrócić uwagę, aby goście czuli się w Twoim obiekcie komfortowo i chcieli wracać w przyszłości.

Czystość pomieszczeń i wygląd pracowników hotelu

Przede wszystkim należy skupić się na problemach w pokojach. Czystość i porządek to podstawowe warunki, które trzeba spełnić, aby goście czuli się dobrze. Sprzęt elektroniczny powinien działać, jakiekolwiek usterki w łazience muszą być natychmiast naprawiane. Room service powinien też zadbać o zapach w pomieszczeniu. Każdy pokój należy wietrzyć i używać w nim specjalnych, niezbyt intensywnych odświeżaczy. Przed przyjazdem odwiedzających warto otworzyć zasłony, ponieważ pokój jest wtedy jaśniejszy i bardziej przyjazny.

Obsługa hotelowa zajmująca się przygotowaniem pokoi musi być też odpowiednio ubrana. Ogólny wygląd pracowników może znacznie wpłynąć na samopoczucie gości. Profesjonalne, spójne uniformy stworzą wrażenie porządku i dobrej organizacji. Jeśli każda osoba będzie wyglądać inaczej, to wprowadzi to chaos i trudności w komunikacji.

Podstawowe produkty w pokoju

Goście oczekują od hotelu dobrej opieki. Należy więc zadbać o niezbędne usługi, które umilą im pobyt. Obejmują one przede wszystkim podstawowe kosmetyki oraz wodę, której zmęczeni podróżą odwiedzający mogą napić się zaraz po przyjeździe. Obecnie konieczne jest też zainstalowanie źródła Internetu. Warto dodatkowo umieścić na stoliku materiały informacyjne o hotelu i okolicy. W zależności od udogodnień w budynku można też zapewnić ręczniki na basen, menu restauracyjne lub telefon do skontaktowania się z obsługą hotelową w razie problemu.

Dodatkowe życzenia gości

Room service powinien być zawsze przygotowany na dodatkowe prośby i zachcianki odwiedzających. W każdym hotelu musi być specjalne pomieszczenie, w którym znajduje się zapas poduszek, ręczników, pościeli dla alergików, kosmetyków oraz akcesoria dla dzieci takie jak małe łóżeczka. Wielu gości oczekuje, że pokoju będzie zestaw do przygotowywania kawy lub herbaty. Nie jest to standardem we wszystkich hotelach, ale z pewnością jest mile widziane. Room service może też umilić pobyt, zapewniając praktyczne rzeczy np. ściereczki do czyszczenia okularów.

Profesjonalna obsługa hotelowa w restauracji

Nie wszystkie hotele oferują możliwość spożywania posiłków w tym samym budynku. Nie da się jednak ukryć, że bardzo często jest to jedna z rzeczy, które decydują o wyborze miejsca na pobyt. Hotelarze powinni jednak pamiętać o zatrudnieniu nowych, wykwalifikowanych pracowników. Osoby na stanowisku kucharza czy kelnera muszą wykazać się zupełnie innym zestawem umiejętności niż room service. Trzeba pamiętać, że goście bardzo często chcą zjeść posiłek w swoim pokoju. Dlatego warto zaoferować nie tylko możliwość rezerwacji stolika, ale także zamówienia jedzenia przez telefon.

Obsługa hotelowa w restauracji musi też prezentować się elegancko i stylowo. Należy mieć jednak na uwadze, że kelnerzy i kucharze pracują w ciężkich warunkach, dlatego trzeba zapewnić im specjalistyczną odzież gastronomiczną. Odpowiednie ubrania nie krępują ruchów i pozwalają skórze oddychać, co wpływa na komfort podczas wykonywania obowiązków, a w konsekwencji na jakość usług.

Drobne upominki dla gości

Hotel może zdobyć uznanie odwiedzających, jeśli obsługa osobiście przywita gości. Osoby na stanowisku recepcjonisty powinny od samego początku stworzyć miłą atmosferę. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie małych upominków w pokoju. Mogą to myć czekoladki, świeże owoce, wino musujące lub kwiaty. Jeśli odwiedzający ma urodziny, to prezent może być bardziej okazały. Aby odpowiednio dopasować podarunki, warto zapisywać wszystkie specjalne życzenia gości. Będą to przydatne informacje podczas ewentualnych pobytów w przyszłości.

Obsługa hotelowa – jaki ma wpływ na rozwój biznesu?

Osoby na każdym stanowisku, odpowiadającym za kontakt z odwiedzającymi, budują renomę hotelu i mają bezpośredni wpływ na jego zyski. To, jakie wrażenie pozostawi po sobie room service w trakcie chwilowej wizyty w pokoju, może mieć kluczowe znaczenie. Dlatego należy zapewnić odpowiednie szkolenia dla pracowników. Istotny jest też odpowiedni ubiór obsługi hotelowej. Tylko połączenie wysokich umiejętności, doświadczenia i profesjonalnego wyglądu może zapewnić sukces.

Starsze posty
Nowsze posty

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty.

Kup teraz
Tabela Rozmiarów