Przejdź do treści
Dlaczego wygląd zewnętrzny sprzedawcy jest taki ważny?

Dlaczego wygląd zewnętrzny sprzedawcy jest taki ważny?

W zawodzie sprzedawcy liczy się nie tylko wiedza i kompetencje, zachowanie czy czas obsługi, ale także wygląd zewnętrzny. Jak mówi przysłowie, nie szata zdobi człowieka, jednak pierwszego wrażenia drugi raz zrobić się nie da. ;)

 

Klient wchodząc do sklepu zwraca uwagę – mniej lub bardziej świadomie – na czystość oraz wygląd personelu. Zadbany sprzedawca, ubrany adekwatnie do reprezentowanej branży, budzi większe zaufanie, a jeśli jest dodatkowo sympatyczny i kompetentny, tym chętniej robimy u niego zakupy.

 

Miły i elegancki personel - doskonała wizytówka punktu handlowego 

Biała bluzka sprawdzi się w każdej sytuacji :)

 

Dzięki odpowiednio ubranej obsłudze dany sklep może wydawać się miejscem profesjonalnym i godnym uwagi.

 

Coraz więcej punktów handlowych, nie tylko tzw. sieciówek czy tych z asortymentem z tzw. wysokiej półki, ale również mniejszych, osiedlowych, inwestuje w odzież roboczą. Tak, to nie jest wydatek, to bardzo dobra i mądra inwestycja.

 

Nie chodzi tu tylko o zabezpieczenie ubrania prywatnego przed zabrudzeniem, ale także o profesjonalny i spójny z marką/sklepem wygląd.

 

Czy istnieje uniwersalny zestaw ubrań do pracy?

 

W przypadku obsługi sklepowej trudno mówić o uniwersalnym zestawie. Inny strój zamówi właściciel sklepu spożywczego, inny kosmetycznego, z wyposażeniem wnętrz, z karmą dla zwierząt, z biżuterią, kwiaciarni, piekarni, apteki, marketu budowlanego czy księgarni.

 

Zamawiając ubranie dla swojego personelu, pamiętaj przede wszystkim o tym, aby:

  • ubranie służbowe było spójne z wizerunkiem Twojego sklepu - zarówno pod względem stylu, jak i kolorystyki,
  • było dobrane do charakteru wykonywanej pracy - inna odzież dla pracownika sprzedającego np. ryby, inna dla kasjerki, inna dla osoby doradzającej wybór perfum i jeszcze inna dla kierownika działu AGD,
  • ubrania były najwyższej jakości, bo będą dobrze wyglądać, starczą Twoim pracownikom na dłużej, a Twój personel będzie czuł się komfortowo przez cały dzień pracy,
  • traktować odzież do pracy jak inwestycję - dobrze ubrany pracownik jest najlepszą wizytówką Twojej firmy,
  • ozdobić ubranie logiem Twojego sklepu - haft jest bardzo trwałą, elegancką i modną formą reklamy.

 

Co wybrać?

 

Sonora

 Fartuch Sonora

 

Kiedyś, głównie w sklepach spożywczych, można było zobaczyć ekspedientki ubrane w fartuch. Wiązało się to nie tyle z wizerunkiem, co z wymogami BHP.

 

Teraz nie tylko w małych czy średniej wielkości sklepach spożywczych, ale także w dużych marketach w działach typu sery, ryby, mięso, garmażerka czy pieczywo, nadal to właśnie fartuch jest wybierany najczęściej. Oczywiście jest to zupełnie inne ubranie iż dawniej. :) Nie tylko chodzi tu o jakość materiału, ale także o krój.

 

Ekspedientki wyglądają we współczesnych fartuchach znacznie bardziej atrakcyjnie niż dawniej.

 

Pracodawcy chętnie korzystają z porady
naszych doradców, bo chcą, aby załoga ich sklepów wyglądała modnie i czuła się komfortowo w ubraniu służbowym.

 

Pamiętamy także o innych działach szczególnie w sklepach wielkopowierzchniowych. I tak np. kasjerki albo obsługa na tzw. hali najczęściej ubrana jest albo w koszulki polo, albo – bardziej oficjalnie w bluzki czy koszule. W chłodniejsze dni możecie zauważyć, że pracownicy noszą bluzy polarowe albo kamizelki.

 

W sklepach sieciowych strój to także symbol miejsca zajmowanego w hierarchii – inaczej jest ubrany pracownik obsługujący klienta na dziale serów, inaczej kierownik działu reklamacji czy szef całej hali.

 

W dużych sklepach z elektroniką i AGD czy marketach budowlanych, ogrodniczych, itp. przyjął się podobny styl i zasada dobierania ubrania do pracy, jak w wspomnianych wyżej marketach. Co ciekawe, właściwie niezależnie od branży, w każdym można ostatnio zauważyć mocno wyeksponowane logo firmy (haft).

 

W sklepach z kosmetykami, jak również w aptekach, obowiązuje stylistyka bliższa gabinetom kosmetycznym czy medycznym. Chodzi o wywołanie w kliencie poczucia, że obsługa zna się na dbałości o zdrowie i urodę. Możecie o tym więcej przeczytać w naszej wcześniejszej notatce. A w jeszcze wcześniejszej pisaliśmy o ubraniu dla sprzedawców pieczywa i wyrobów cukierniczych.

 

A jak to wygląda w przypadku dóbr luksusowych? Np. sprzedawcy biżuterii to zupełnie inny świat. :)

 

Marynarka Piero

Marynarka Piero i spodnie Finley

 

W takich salonach najbardziej przekonujący i budzący zaufanie są pracownicy eleganccy, czyli panie ubrane np. w żakiet lub w klasyczną sukienkę, a panowie w garnitur.

 

Podobnie jest w salonach samochodowych – króluje tam elegancja, żeby klient czuł, że kupuje dobro luksusowe.

 

 Podsumowując

 

Zarządzając mniejszym, czy większym sklepem, weź pod uwagę to, że klient wymaga nie tylko dobrego towaru i sprawnej obsługi, ale także, aby sprzedawca, który się nim zajmuje był profesjonalny zarówno pod względem wiedzy, jak i wyglądu.

 

Niech Twój personel wyróżnia się nienagannym wizerunkiem i najwyższymi standardami obsługi klienta.

 

Jeśli potrzebujesz porady albo masz pomysł na strój dla swoich pracowników, ale nie wiesz, jak go zrealizować, skontaktuj się z nami!

Starsze posty
Nowsze posty

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem

Zamknij (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Szukaj

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty.
Kup teraz