Dlaczego wygląd zewnętrzny sprzedawcy jest taki ważny?

Dlaczego wygląd zewnętrzny sprzedawcy jest taki ważny?

W zawodzie sprzedawcy liczy się nie tylko wiedza i kompetencje, zachowanie czy czas obsługi, ale także wygląd zewnętrzny. Jak mówi przysłowie, nie szata zdobi człowieka, jednak pierwszego wrażenia drugi raz zrobić się nie da. ;)

 

Klient wchodząc do sklepu zwraca uwagę – mniej lub bardziej świadomie – na czystość oraz wygląd personelu. Zadbany sprzedawca, ubrany adekwatnie do reprezentowanej branży, budzi większe zaufanie, a jeśli jest dodatkowo sympatyczny i kompetentny, tym chętniej robimy u niego zakupy.

 

Miły i elegancki personel - doskonała wizytówka punktu handlowego 

Biała bluzka sprawdzi się w każdej sytuacji :)

 

Dzięki odpowiednio ubranej obsłudze dany sklep może wydawać się miejscem profesjonalnym i godnym uwagi.

 

Coraz więcej punktów handlowych, nie tylko tzw. sieciówek czy tych z asortymentem z tzw. wysokiej półki, ale również mniejszych, osiedlowych, inwestuje w odzież roboczą. Tak, to nie jest wydatek, to bardzo dobra i mądra inwestycja.

 

Nie chodzi tu tylko o zabezpieczenie ubrania prywatnego przed zabrudzeniem, ale także o profesjonalny i spójny z marką/sklepem wygląd.

 

Czy istnieje uniwersalny zestaw ubrań do pracy?

 

W przypadku obsługi sklepowej trudno mówić o uniwersalnym zestawie. Inny strój zamówi właściciel sklepu spożywczego, inny kosmetycznego, z wyposażeniem wnętrz, z karmą dla zwierząt, z biżuterią, kwiaciarni, piekarni, apteki, marketu budowlanego czy księgarni.

 

Zamawiając ubranie dla swojego personelu, pamiętaj przede wszystkim o tym, aby:

  • ubranie służbowe było spójne z wizerunkiem Twojego sklepu - zarówno pod względem stylu, jak i kolorystyki,
  • było dobrane do charakteru wykonywanej pracy - inna odzież dla pracownika sprzedającego np. ryby, inna dla kasjerki, inna dla osoby doradzającej wybór perfum i jeszcze inna dla kierownika działu AGD,
  • ubrania były najwyższej jakości, bo będą dobrze wyglądać, starczą Twoim pracownikom na dłużej, a Twój personel będzie czuł się komfortowo przez cały dzień pracy,
  • traktować odzież do pracy jak inwestycję - dobrze ubrany pracownik jest najlepszą wizytówką Twojej firmy,
  • ozdobić ubranie logiem Twojego sklepu - haft jest bardzo trwałą, elegancką i modną formą reklamy.

 

Co wybrać?

 

Sonora

 Fartuch Sonora

 

Kiedyś, głównie w sklepach spożywczych, można było zobaczyć ekspedientki ubrane w fartuch. Wiązało się to nie tyle z wizerunkiem, co z wymogami BHP.

 

Teraz nie tylko w małych czy średniej wielkości sklepach spożywczych, ale także w dużych marketach w działach typu sery, ryby, mięso, garmażerka czy pieczywo, nadal to właśnie fartuch jest wybierany najczęściej. Oczywiście jest to zupełnie inne ubranie iż dawniej. :) Nie tylko chodzi tu o jakość materiału, ale także o krój.

 

Ekspedientki wyglądają we współczesnych fartuchach znacznie bardziej atrakcyjnie niż dawniej.

 

Pracodawcy chętnie korzystają z porady
naszych doradców, bo chcą, aby załoga ich sklepów wyglądała modnie i czuła się komfortowo w ubraniu służbowym.

 

Pamiętamy także o innych działach szczególnie w sklepach wielkopowierzchniowych. I tak np. kasjerki albo obsługa na tzw. hali najczęściej ubrana jest albo w koszulki polo, albo – bardziej oficjalnie w bluzki czy koszule. W chłodniejsze dni możecie zauważyć, że pracownicy noszą bluzy polarowe albo kamizelki.

 

W sklepach sieciowych strój to także symbol miejsca zajmowanego w hierarchii – inaczej jest ubrany pracownik obsługujący klienta na dziale serów, inaczej kierownik działu reklamacji czy szef całej hali.

 

W dużych sklepach z elektroniką i AGD czy marketach budowlanych, ogrodniczych, itp. przyjął się podobny styl i zasada dobierania ubrania do pracy, jak w wspomnianych wyżej marketach. Co ciekawe, właściwie niezależnie od branży, w każdym można ostatnio zauważyć mocno wyeksponowane logo firmy (haft).

 

W sklepach z kosmetykami, jak również w aptekach, obowiązuje stylistyka bliższa gabinetom kosmetycznym czy medycznym. Chodzi o wywołanie w kliencie poczucia, że obsługa zna się na dbałości o zdrowie i urodę. Możecie o tym więcej przeczytać w naszej wcześniejszej notatce. A w jeszcze wcześniejszej pisaliśmy o ubraniu dla sprzedawców pieczywa i wyrobów cukierniczych.

 

A jak to wygląda w przypadku dóbr luksusowych? Np. sprzedawcy biżuterii to zupełnie inny świat. :)

 

Marynarka Piero

Marynarka Piero i spodnie Finley

 

W takich salonach najbardziej przekonujący i budzący zaufanie są pracownicy eleganccy, czyli panie ubrane np. w żakiet lub w klasyczną sukienkę, a panowie w garnitur.

 

Podobnie jest w salonach samochodowych – króluje tam elegancja, żeby klient czuł, że kupuje dobro luksusowe.

 

 Podsumowując

 

Zarządzając mniejszym, czy większym sklepem, weź pod uwagę to, że klient wymaga nie tylko dobrego towaru i sprawnej obsługi, ale także, aby sprzedawca, który się nim zajmuje był profesjonalny zarówno pod względem wiedzy, jak i wyglądu.

 

Niech Twój personel wyróżnia się nienagannym wizerunkiem i najwyższymi standardami obsługi klienta.

 

Jeśli potrzebujesz porady albo masz pomysł na strój dla swoich pracowników, ale nie wiesz, jak go zrealizować, skontaktuj się z nami!

Starsze posty
Nowsze posty

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem

Zamknij (esc)

UWAGA!

AWARIA SYSTEMU! CHWILOWY BRAK MOŻLIWOŚCI ZAKUPÓW!

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Szukaj

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty.
Kup teraz