Przejdź do treści

Organizacja pracy w restauracji – na co zwrócić uwagę?

Na sukces restauracji pracuje się codziennie, przez wiele lat. Aby lokal gastronomiczny wyróżniał się na tle innych oraz miał szerokie grono zaufanych klientów, konieczna jest sumienność w szeroko pojętej organizacji. Wytyczone zasady zawsze wyznaczają pożądane zachowania i tworzą wizję danego miejsca. Osobą, która sprawuje pieczę nad funkcjonowaniem całej restauracji jest najczęściej manager – to na jego barkach spoczywają takie zadania jak sporządzanie harmonogramu pracy, dbałość o regularne zaopatrzenie czy prowadzenie rekrutacji na dane stanowiska. Jak zadbać o lepszą organizację w lokalu gastronomicznym? Przekonaj się, o czym należy pamiętać w tej branży.

Dobór personelu i podział obowiązków – co jest istotne?

Sprawne funkcjonowanie restauracji to zasługa wykwalifikowanego i sumiennego w swoich obowiązkach zespołu. Zatrudnienie odpowiedniej liczby osób, które mają doświadczenie w danej branży to nie wszystko – niezwykle ważne jest także planowanie harmonogramu pracy i sprawiedliwy podział obowiązków. Pracownicy lokalu powinni również przejść szkolenie z zakresu BHP, które czyni miejsce bezpiecznym. Co więcej, zadaniem pracodawcy jest wyposażenie zatrudnionych w odpowiednią odzież pracowniczą, która zapewni kucharzom i kelnerom wygodę w trakcie wielogodzinnej pracy. Warto wspomnieć, że nowoczesny strój pracowniczy zespołu jest wizytówką danego miejsca i oznaką profesjonalizmu.

Obsługa gości w restauracji – jak zrobić dobre, pierwsze wrażenie?

Pierwsze odczucia po przekroczeniu progu lokalu są tym, co często determinuje ogólną ocenę i nastawienie klienta – za ten aspekt jest odpowiedzialna przede wszystkim obsługa kelnerska. W branży gastronomicznej doskonale odnajdują się osoby, które mają wysokie zdolności komunikacyjne, są uporządkowane oraz potrafią doskonale radzić sobie z presją czasu. W przypadku obsługi restauracyjnej ważna jest zarówno profesjonalne zachowanie, jak i schludny wygląd, dostosowany do warunków pracy. Chcąc polepszyć funkcjonowanie całego lokalu, należy zwrócić szczególną uwagę na następujące aspekty:

  • Życzliwe przywitanie i ugoszczenie – klienci powinni być powitani uśmiechem obsługi, gdy tylko przekroczą próg lokalu,
  • Profesjonalizm – dotyczy zarówno wystroju, jak i zachowania obsługi kelnerskiej, która potrafi odpowiedzieć na pytania gości oraz zaproponować aktualne dania sezonowe lub menu dnia,
  • Szybkość obsługi – nawet w zatłoczonym lokalu kelnerzy powinni wykazać się szczególną uważnością, dzięki której są w stanie zaspokoić potrzeby wszystkich, nawet najbardziej wymagających gości,
  • Wystrój i atmosfera miejsca – czyste, zadbane i odpowiednio oświetlone miejsce sprawia, że klienci chętnie spędzają czas w lokalu oraz polecają go swoim najbliższym oraz znajomym,
  • Dbałość o detale – zadanie kelnerów jest dopilnować, aby goście mieli na stole dodatkowe przyprawy, oliwę, chusteczki, czy menu w razie chęci domówienia czegoś z karty.

Profesjonalny strój – czy wpływa na funkcjonowanie restauracji?

Stosowny strój personelu to nie tylko wizytówka danego miejsca –  profesjonalna odzież pracownicza ma realny wpływ na funkcjonowanie restauracji. Dobrze ubrany kelner zyskuje pewien autorytet i pewność siebie, co przekłada się na jakość jego pracy i obsługę. Dzięki specjalnym elementom odzieży (fartuch kelnerski, zapaska) łatwo jest utrzymać wysoki standard higieny. Jednolita, personalizowana odzież pracownicza jest doskonałym pomysłem na promocję i budowanie silnego wizerunku danej restauracji. Co więcej, wysokiej jakości odzież dedykowana branży gastronomicznej jest stworzona z oddychających i łatwych do czyszczenia materiałów, co ułatwia pracę w wysokiej temperaturze.

Organizacja w restauracji – na co wpływa?

Brak organizacji i zasad w lokalu gastronomicznym prowadzi do niezadowolenia klientów, chaosu oraz napiętej atmosfery między zatrudnionymi – z tego powodu lokal może stać się stresującym miejscem zarówno dla zatrudnionych, jak i samych gości. Restauracja, która chce osiągnąć prawdziwy sukces, musi wykazać się dobrą organizacją – tylko wtedy jest efektywna i spełnia oczekiwania gości. Jak to osiągnąć? Jednym z najważniejszych czynników jest odpowiedni podział obowiązków, który zapewnia sprawną obsługę, zwiększa produktywność oraz minimalizuje ryzyko błędów.

Starsze posty
Nowsze posty

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem

Zamknij (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Szukaj

Koszyk

Twój koszyk jest obecnie pusty.
Kup teraz